Психологічна робота в закладі.

Керуючись Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України психологічна робота школи у поточному навчальному році поставила перед собою низку завдань. До них належать:

- збереження й розвиток психічного здоров’я дитини в рамках системного підходу;

- психологічна просвіта педагогічного колективу, учнів, батьків;

- психологічна профілактика – вивчення схильностей дітей, своєчасне попередження відхилень у становленні особистості, труднощі у міжособистісних стосунках;

- діагностика (психологічне обстеження дітей, їх груп та колективів, умов навчання та розвитку);

- корекція здійснення психолого-педагогічних, розвивальних, психотерапевтичних заходів з метою усунення відхилень у психічному та особистісному розвитку учнів.

Виходячи з поставлених завдань та функцій, психолог школи упродовж року працює над вивченням особистості учня. Зокрема, здійснення психологічного обстеження дітей, їх груп та колективів, умов навчання й розвитку учнів з метою виявлення завдань психологічної служби школи, та якою надалі буде корекційно-розвивальна робота з ними. В роботі використовуються наступні тести та методики: орієнтований тест шкільної зрілості Керна-Йєрасика, методика Гудинаф-Харріса «Намалюй людину», тест Тулуз-П’єрона, методика «Графічний диктант», методика вивчення рівня тривожності Філліпса, методика вивчення агресивності Басса-Даркі, вивчення темпераменту, а також профорієнтаційні методики. За результатами діагностики виділено групу для подальшої розвивальної роботи за програмою Коблік «Скоро 5 клас».

Порівнюючи результати дослідження адаптації п'ятикласників минулого навчального року можна казати про більш швидке пристосування учнів до нових умов навчання. Так показники загальної адапто­ваності п'ятикласників цього року збільшилися на 30%. Таке поліпшення ситуації не випадкове. Взаємодія і наступність по­чаткової і середньої школи в підтримці та підвищеній увазі до учнів, систематичне висвітлення даної проблеми на педрадах, нарадах, психологічний семінар-практикум для вчителів, які викладають у 5-х класах, щодо гуманізації взаємин з учнями, робота класного керівника, виступи психолога на батьківських зборах — усе це є ефективною системою роботи щодо профілак­тики дезадаптації п'ятикласників. Також важливим є те, що робота щодо попередження важкої адаптації до умов навчання в наступній ланці школи велась, починаючи з 4-го класу. Проведиться діагностика та корекційно-розвивальна робота з учня­ми групи ризику.

Проводиться профорієнтаційна робота з учнями 9-х класів. За результатами діагностики були запропоновані деяким учням заняття за програмою «Навички спілкування» (В. А. Родіонов. «Розвиток ділового спілкування»). Проводилася профорієнтаційна робота за програмою ХОНМІБО. У рамках комплексної програми протидії торгівлі людьми було проводиться анкетування з питань протидії торгівлі людьми, бесіду «Що ми знаємо про торгів­лю людьми?» та перегляд навчального відеофільм «Станція призначення — життя». Протягом навчального року найбільш ефективна діяльність ПС школи відзначається в наказах, протоколах нарад при ди­ректорові та засідань Ради школи. Найефективнішою виявляється консультаційна та просвітницька робота. Багато уваги приділено роботі з педколективом та батьками:

1. Виступи на педрадах за темами: «Адаптація учнів 1-х та 5-х класів до навчання та переходу до наступної ланки (ана­ліз проведеного дослідження)». «Емоційне вигорання вчите­ля: шляхи запобігання».

2. Виступи на батьківських зборах за темами: «Криза підліткового віку». «Підліток та шкідливі навички». «Як допомогти невстигаючій дитині». «Адаптація 5-х класів. Готовність до переходу до середньої школи» (за результатами попередньої діагностики 4 кл.). «Готуємося до ДПА».

Аналізуючи проблеми звернень, можна побачити, що най­більша їх кількість з боку всіх учасників навчального процесу з приводу емоційних проблем та проблем у спілкуванні. Тому необхідно врахувати це наступного року та розробити виховні го­дини, виступи на батьківських зборах, рекомендації для вчителів з цих тем. Також продовжити роботу з емоційними станами учнів. Було проведено виховні години за темами: «Молодь та шкід­ливі звички», «Уміння казати „Ні!"», «Що ми знаємо про СНІД?», «Для чого нам потрібні правила», «Конфлікти в учнівському середовищі», «Партнерська взаємодія в школі», «Про це...».

Аналізуючи статистичні дані, виявлено, що робочий час було розподілено таким чином: організаційно-методична робота — 41% часу; безпосередня робота з клієнтами — 59%, а саме: про­світницька робота (групова) — 3,2%; індивідуальна корекційно-розвиваюча робота — 5,3%; групова корекційно-розвиваюча робота — 7,8%; індивідуальні консультації учнів — 14,5%, батьків — 5,3%, педпрацівників — 8,3%; групова діагностична робота з учнями — 5,5%; індивідуальна діагностична робота з учнями — 5,1%, учителями — 1,8%, батьками — 0,2%. Аналізуючи розподіл робочого часу на проблеми та звернення, можна побачити, що більш ефективним,пріоритетним напрям­ком діяльності буде просвітницька та консультаційна робота. Проблема, над якою працює психологічна служба школи: «Формування позитивної «Я-концепції» в учнів підліткового віку».

Однак у психологічній роботі школи має місце ряд прогалин. Так недостатньо тісна співпраця психолога з батьками школярів, діагностика та корекційно-розвивальна робота з учнями, які схильні до правопорушень та агресивної поведінки; недостатнім є здійснення психологічного супроводу учнів, які навчаються у початковій школі.

Кiлькiсть переглядiв: 842

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.
Будівська гімназія Рокитнівської селищної ради

34271

Рівненська область

Рокитнівський район

с. Буда

вул.Шкільна,13

Дата останньої зміни 19 Квітня 2024

Фотогалерея